Vsebina – vsakdo jo piše. Tudi vi jo lahko!

83
  • Želite pisati vsebine, pa se bojite tega?
  • Želite pisati vsebine, pa ne veste, kako začeti?
  • Že pišete vsebine, pa bi radi pisali bolje?
  • Želite vedeti, katera pravila pisanja upoštevati in katera ne?
  • Ste v marketingu ali prodaji?
  • Ste v digitalnem marketingu in marketingu družabnih medijev?

Po uspešnici: Ann Handley – EVERYBODY WRITES

vsebina_content

Če želite zvedeti praktični odgovor na katerokoli zgornje vprašanja, potem ga boste zlahka našli v omenjeni knjigi.

Živimo v dobi pametnih telefonov, viralnih videov in družabnih omrežij, kjer slika pove več kot tisoč besed. Kdo bi potem sploh še pisal?

Pa vendar je vsebina zdaj pomembnejša bolj kot kdaj koli prej. Tudi, če sta vaša spletna stran ali vaš blog tehnološko in oblikovno dovršena, če je vsebina grozna, bodo potencialni kupci, bralci hitro odjadrali drugam.

“Če torej želite pisati dobro, morate tej umetnosti posvetiti kar nekaj časa in pozornosti.”

Knjiga Ann Handley ponuja hiter in učinkovit pogled, kako izboljšati vaše pisanje.

Vsakdo piše. Tudi vi lahko!

To pomeni, da morate izbrati besede dobro, pisati učinkovito, s stilom in s pošteno empatijo do svojih bralcev ter povedati svojo zgodbo resnično navdušujoče.

Knjiga vam ponuja 6 delov, polnih praktičnih in koristnih informacij, ki vam bodo pomagale postati boljši pisatelj.

V prvem poglavju spoznavate, kaj je tisto, ki vas lahko pripravi pisati bolje oz. sovražiti pisanje manj. Drugi del je namenjen slovničnim pravilom in njihovi uporabi, kar bo pri vaših bralcih vsekakor pokazalo na vašo kredibilnost.

Naslednje poglavje predstavi pravila dobre zgodbe, kjer je  ključnega pomena empatija in vključitev tistih elementov, ki bodo poskrbeli, da bo vaša vsebina prežeta s srcem, dušo in inspiracijo.

V četrtem poglavju so predstavljene najboljše prakse dobrega objavljanja vsebine, predvsem po nekaterih uveljavljenih pravilih novinarstva.

Peti del je pomemben za tržnike. Če ste v tem poslu, boste lahko spoznali 13 dobrih taktik, kako narediti besedilo tržno učinkovitejše.

V šestem delu pa boste našli odličen referenčni seznam virov in literature, ki vam lahko še dodatno pomagajo pri tem, kako postati boljši pisec besedil.

Želite, da bo vaše sporočilo zakrožilo po svetu? Potem ga morate napisati DOBRO.

Danes je pisati dobro spretnost, brez katere ne morete.

Pišemo vsak dan: tipkamo e-mail, komentiramo blog ali objavo na Facebooku. Z internetom so besede postale tako osebna valuta kot valuta podjetja.

Zato morate posebno pozornost nameniti temu, kako uporabljate svoje besede.

Podjetje ima na svoji domači strani veliko priložnost, da najde stranke in se predstavi na zanimiv način. Vendar če se ne bo posvetilo vsebini, bo njegov uspeh ogrožen. Npr. podjetja, ki svoje spletne strani polnijo z žargonom ali nejasnim jezikom, bodo s tem odgnala potencialne kupce.

Glede na to, da je pisanje tako pomembno, kako torej lahko poskrbite za dobro vsebino? Ali lahko piše kdorkoli, ali pa so samo nekateri ljudje nadarjeni mojstri besede?

Dobra novica je, da lahko vsi dobro pišemo, če upoštevamo nekaj preprostih pravil.

vsebina_content_target

“Prvo pravilo – preden sploh primete za svinčnik in papir, SI postavite cilj.”

Kaj je pravzaprav cilj vašega teksta in kje dobiti podatke, da vas bodo pripeljali do tega cilja.

Recimo, da pišete o odprtju nove restavracije. Najprej razmislite, kdo bo bral ta članek. Najbrž ljudje, ki jedo zunaj, mogoče družine ali pari. Potem poiščite podatke, detajle o restavraciji, menijih, odpiralnem času, in najpomembnejše, o datumu otvoritve. Ko vse to imate, ste pripravljeni na pisanje.

Grozni prvi osnutek – TUFD (the ugly first draft)

Torej, prvi korak je definiranje cilja. A mnogo piscev ne pride niti preko tega koraka. Zakaj?

Ker je neverjetno težko začeti. Začeti pisati. Razlog za to je, da vse preveč pričakujemo od sebe že na začetku. In to nas popolnoma zablokira.

Zato se je potrebno zavedati, da je pisanje proces. Začneš z nečim grobim in potem postopoma dodajaš, piliš in izboljšuješ!

Ne prestrašite se grdega prvega osnutka.

To je samo mali grdi raček, iz katerega se bo razvila vaša mojstrovina!

Recimo, da morate napisati oceno filma in ne veste, kje začeti. Film ima zapleteno vsebino in bojite se, da ne boste mogli obravnavati popolnoma vsakega elementa. Ko začnete, si kar najbolje zabeležite svoje ideje, vmes v besedilu puščajte vrzeli, kamor lahko napišete »vstavi primer« ali »moram dodati več«. Ko to naredite, boste začutili ta svoj prvi osnutek, njegove prednosti in slabosti ter kaj morate storiti še naprej.

Pri urejanju osnutkov lahko uporabite dva pristopa.

Z razvojnim urejanjem skušate ohranjati širši pogled na vaše besedilo. Iščete besede ali besedne zveze, ki se lahko napačno razumejo ali ki izkrivljajo splošno predstavo vašega besedila. To je pomemben proces, saj lahko včasih sami sebi nasprotujete ali pa ste prej izbrali besede, ki bi lahko zavajale bralca.

Z vrstičnim urejanjem pa v besedilo vnesete bolj specifične vidike besedila. Vsako vrstico prečešete in izbrišete besede, ki so neustrezne, odvečne ali klišejske.

Zadržati bralca? Preidite k bistvu in to čimprej

Najpomembnejši del vsake vsebine je, kako se začne. Pri tem sta kot vsebina mišljeni tako celota kot posamezna poved. Če tu ‘zamočite’, obstaja zelo majhna verjetnost, da bo vsebina zadržala bralca naprej.

Torej, kako začeti besedilo z “bum”?

vsebina_bang_content

“Da bi pritegnili pozornost čim več ljudi, napišite na začetku vsebine najpomembnejše in najbolj zanimive besede ali ideje. Prvi stavek oblikuje prvi vtis, ki ga bo bralec dobil o vaši vsebini. Z njim vzpodbudite bralca, naj nadaljuje branje.”

Osnovne informacije so sicer koristne, vendar se večinoma uporabljajo za oblikovanje dolgega uvodnega odstavka. Problem pa je, da bralci tega ne cenijo, bralci želijo čim prej priti do bistva.

Namestite bralca v središče zgodbe in to čim prej!

“V skladu s poročilom, ki ga je o nacionalni oceni pismenosti odraslih leta 2006 izdalo ameriško ministrstvo za šolstvo, se 30 milijonov odraslih bori z osnovnimi bralnimi nalogami.”

Ali vas je ta poved zgrabila? Najbrž bi se boj zanimivo bralo:

»Kar 30 milijonov odraslih se bori z osnovnimi bralnimi nalogami, navaja poročilo, ki ga je o nacionalni oceni pismenosti odraslih leta 2006 izdalo ameriško ministrstvo za šolstvo.«

Ne objavljajte takrat, ko je primerno za vas, pač pa, ko je primerno za vaše kupce

Ne morete biti uspešno podjetje brez Facebook strani; vendar samo imeti Facebook stran še ne pomeni, da boste uspešni.

Če želite povečati prodajo prek Facebooka, morate najprej poznati svoje potencialne kupce, nato pa jih znati pritegniti.  Lažje je privabiti nove stranke, če svoje objave in oglase prilagodite določeni ciljni skupini.

Velika količina razpoložljivih demografskih podatkov, kot so: spol, dohodek in etnična pripadnost, skupaj z vedenjskimi informacijami, kot so, kako se ljudje odzivajo na določene vsebine in slike; olajšajo učinkovito obravnavo določene ciljne skupine.

Prav tako je ključnega pomena časovna razporeditev. Dosti bolj učinkoviti boste, če boste objavili svoje vsebine, ko je vaše občinstvo na spletu, ne pa takrat, ko je odprto vaše podjetje.

Ljudje največ časa preživijo na Facebooku ob petkih, ob koncu tedna ali ob večerih – to je, ko se konča navaden delovni dan. Če torej v tem času objavite vsebino, blog, boste dosegli več svojega občinstva, kot če objavite v vašem delovnem času.

Kako narediti učinkovito stran »About us«

Za učinkovito vsebino »About us« strani ne pišite golih dejstev o vašem podjetju in podobnih stereotipov, pač pa o odnosu vašega podjetja z obiskovalcem strani.

Najboljša stran »O nas« ni o vašem podjetju, ampak o vašem odnosu do obiskovalca.

Dobro je, da pokažete človeško stran svojega podjetja.

vsebina_content_about_us

“Seveda lahko vaša stran vsebuje strokovne poudarke, ki ustrezajo podobi vašega podjetja, in podatke, kdo je kdo v vašem podjetju. Vendar, kar vaši bralci resnično želijo vedeti in videti, je, s kom bi potencialno lahko sodelovali.”

Zato skušajte s pomočjo videoposnetkov, fotografij ali citatov ustvariti aktivnejšo stran. S tem pokažete, da so vaši zaposleni resnični ljudje!

Kako močna je vaša beseda?

Kdor ima spletno stran, je danes že založnik. Kdor je na družabnih medijih, je danes že v marketingu.

Kar pomeni, da smo vsi odvisni od moči naših besed in se moramo nanje zanašati. Vsi smo (lahko) pisatelji.

Vendar, komu je sploh mar za pisanje? Se v svetu, v katerem prevladujejo kratki naslovi, gifi in video posnetki ter Snapchat in YOLO in LOL in #tbt. . . zdi, da je ideja osredotočanja na pisanje pomembna?

Pravzaprav, pisanje je zdaj bolj pomembno, ne manj. Naše spletne besede so naša valuta; našim strankam povedo, kdo smo.

Naše pisanje nas naredi, da nas dojemajo kot pametne, ali pa, da nas dojemajo kot neumne. Lahko nas naredi zabavne, tople, kompetentne ali zaupanja vredne, lahko pa zaradi naše vsebine izpademo dolgočasni in nezanimivi.

Vi ste pisatelji in pišete lahko bolje, kot mislite! Pomembno je, da vaše besede vplivajo na vaše bralce in vaše stranke. Zato ne čakajte z začetkom ‘urjenja’ vaših pisnih veščin. Kadarkoli objavljate na Facebooku ali Twitterju ali pošiljate e-poštno sporočilo stranki, izkoristite priložnost in že zdaj izboljšajte svoje sposobnosti pisanja.

ANN HANDLEY je pisateljica, pionirka digitalnega marketinga in najbolje prodajana avtorica Wall Street Journala, je Chief Content Officer podjetja MarketingProfs, ki se ukvarja z marketinškim izobraževanjem.