EU direktiva »cookijev« lahko ubije digitalni marketing

25

Udarec meri na t.i. sledilne cookije, ki so namenjeni oglaševalskim politikam in trenutno izboljšujejo uporabniške izkušnje in učinkovitost spletnih strani.

Zaradi zaščite zasebnosti uporabnikov je Evropska unija sprejela novo direktivo o »cookijih«. Njen vpliv bomo čutili tako uporabniki kot digitalna industrija, ki bo doživela najhujši udarec.

Kaj bomo pridobili z vnaprejšnjim potrjevanjem piškotkov?
Slabe uporabniške izkušnje z blagovnimi znamkami in propad digitalnega oglaševanja, kot ga poznamo sedaj.
Trenutno zakon ne upošteva vplivov na industrijo, vsiljevanje teh zahtev pri trženju pa bo pripeljalo do velike erozije v kakovosti spletnih izkušenj uporabnikov.
Če bo odločitev o delitev svojih podatkov na strani kupcev, bo to vplivalo na našo sposobnost za izboljšanje izdelkov in storitev. Posledica tega zakona bo, da bodo spletne strani postale zopet zelo neumne.

Kot primer, če se odločite naslednjič obiskati Netflix spletno stran, ne boste prejeli nobenega priporočila za ogled videa, ker se Netflix ne bo spomnil, kaj ste gledali v preteklosti. En klik na Amazonovi spletni strani bo potrebno spremeniti v 15 klikov. Ocene in mnenja bodo prenehale obstajati. Google iskalnik vam bo prikazoval rezultate iz napačnega področja.

V bistvu vse, kar naredi spletno stran bolj zabavno, učinkovito in enostavno za uporabo – bo izginilo.

Za tržnike in agencije pomeni izguba sledljivosti uporabnikov, izgubo podatkov, ki jih potrebujejo za izboljšanje vrednosti in učinkovitosti spletne strani. CMO se bodo ponovno soočili z izzivom kako upravičiti velike investicije v digitalne kanale.

Kako smo prišli do tega?
Leto nazaj je EU rekla, da morajo vsi obiskovalci spletnih strani razumeti kateri podatki so zbrani preko piškotkov in morajo imeti možnost odjave te sledljivosti. Vsem evropskih državam so dali leto časa za uskladitev predloga. Leto je minilo in sedaj se lahko izvajajo globe do 12.000 EUR za kršitev na uporabnika. Torej 12 milijonov EUR za 1000 obiskovalcev. Velika Britanija je nadaljevala zakon v ekstreme in iz »opt out« zahtevala »opt in«. Temu je sledila tudi Irska.

V praksi to pomeni, da ob obisku vsake Britanske ali Irske strani se boste ob vstopu odločili za enega od štirih vrst piškotkov.

Če delujete v EU, potem upoštevajte naslednje nasvete kako se izogniti kazni:

  1.   zaženite revizijo piškotkov na vaši spletni strani in ustvarite dokumente, ki vključujejo vse piškotke na vsaki strani – najboljši način za to je, da se posvetujete z Evidon ali TrustE.
  2.   Določite rešitve in ustvarite projektni načrt za vzpostavitev tehnologije, ki bo upravljala s piškotki.
  3.   Zagotovite, da vaši analitiki in pravniki sodelujejo skupaj pri vzpostavitvi novih razmer. Prijavite se tudi na dnevne e-novice Združenja za mednarodno zasebnost (Association of Privacy Professionals IAPP). https://www.privacyassociation.org/

Še več, ZDA bo kmalu občutila domino učinek. Mnenje vodja zasebnosti pri Adobe o grožnjih z zakonom v ZDA: »Ne verjamem, da bi ameriška vlada želela uničiti e-poslovanje … ampak, če se ne bomo izobraževali, bo lahko to pripeljalo do tega.«

Zakon je še v pripravi, v Sloveniji ga bomo spremljali skupaj z Informacijsko pooblaščenko in APEKom. Na naslednjem ZDM zajtrku bomo tudi povabili enega od predstavnikov, da nam bolj podrobno predstavi (negativne) učinke, ki jih bo ta zakon imel na dosedanji digitalni marketing.


Vir: www.adage.com