Učinkovit digitalni marketing vključuje prepoznavanje vpliva družbenih medijev in razumevanje, kako lahko ljudje prek teh platform učinkovito širijo glas o izdelkih in storitvah. Če želite doseči občinstvo, morate najti svojo nišo, biti verodostojni in nagovoriti ljudi na posamezni ravni.
Po uspešnici: Nico De Bruyn – We’re All Marketers
Okrog leta 2008 je prišlo do hude gospodarske recesije in podjetja so oklevala, da bi denar zapravila na nedokazanem področju digitalnega marketinga. Toda v naslednjih letih je postalo vse bolj jasno, da so internet in družbeni mediji tisto, v kar morajo podjetja usmeriti svoja prizadevanja, da bi pritegnila pozornost današnjih potrošnikov.
Toda vznemirljivo je, da za uspešno trženje podjetja na spletu ne potrebujete milijarde dolarjev proračuna. Če želite biti odličen tržnik digitalnih storitev, morate preprosto raziskati in razumeti ciljno skupino in vrsto vsebine, na katero se trenutno odzivajo. Nato lahko svojo pozornost usmerite k ustvarjanju prepričljivih trženjskih vsebin, ki temeljijo na vaših ugotovitvah.
Ne glede na to, ali se odločite za objave v blogu, za podkast ali videoposnetke, obstaja velika verjetnost, da že imate sredstva za poceni in učinkovito promocijo svoje blagovne znamke.
Če se želite povezati s svojo publiko, je pametno uporabiti pripovedovanje zgodb in upoštevati tri E-je zanimive, zabavne in izobraževalne vsebine.
V tem prispevku boste izvedeli, kako so čevlji Vans postali kulturno pomembni in kako Nike ustvarja zveste stranke z brezplačnimi storitvami.
Zaradi pojava družbenih omrežij in spletnih ocen smo postali vsi tržniki
Ko razmišljate, da bi obiskali novo restavracijo ali si ogledali nov film, kaj vpliva na vašo končno odločitev, kam iti ali kaj videti? Mnogi izberejo nekaj možnosti in jih nato preverijo preko spletnih mest, kot sta Yelp ali Rotten Tomatoes, da vidijo, kaj ljudje menijo o njih.
Če ste na družbenih omrežjih, kot so Twitter, Facebook ali Instagram, obstaja velika verjetnost, da na vaše odločitve vplivajo mnenja ljudi, ki jim sledite, tako kot vaša mnenja vplivajo na vaše sledilce. Skratka, danes smo vsi tržniki.
V zadnjem desetletju so podjetja opazila vse večjo moč družbenih medijev, da vplivajo na prodajo in nakupne odločitve ljudi. Po poročilu revije Forbes iz leta 2012, v katerem je bilo anketiranih 20.000 ljudi v ZDA in Veliki Britaniji, je 81 odstotkov poročalo, da so na njihove odločitve o nakupu vplivali prijatelji in družina, medtem ko so na 78 odstotkov vplivali družbeni mediji.
Če želite biti učinkovit tržnik, morate spoznati, da ljudje, ne platforme, vplivajo na današnje kupce. Ko to dojamete, lahko začnete neposredno ciljati na ljudi in izkoristite brezplačno oglaševanje od ust do ust, ki sledi.
Tovrstnega družbenega marketinga ni mogoče kupiti. Zaslužiti si ga morate z vzpostavljanjem odnosov s potencialnimi strankami, pridobivanjem njihovega zaupanja in ponujanjem navidezne in resnične vrednosti.
Če želite tržiti na spletu, morate razumeti svojo blagovno znamko in najti svojo nišo
Ne glede na to, kaj prodajate, je ena izmed prvih stvari, ki jo morate razumeti, vaša blagovna znamka.
Vsaka uspešna blagovna znamka je več kot le logotip in ime. To je tudi osebnost, duh, določena kvaliteta, ki vas ločuje od tekmecev.
Poglejte na primer Dollar Shave Club. Ob zagonu je bilo preprosto podjetje, ki je želelo prodati britvice po konkurenčni ceni. Potem pa je podjetje sprožilo šaljivo oglaševalsko akcijo, ki je postala virusna. Predvsem po zaslugi videoposnetka z dojenčkom, ki brije moško glavo, in sloganom “Naša rezila so prekleto dobra!”
Si predstavljate ugledno podjetje, ki uporablja ta slogan? Seveda ne in ravno zato je bil tako učinkovit. Ta nespoštljivi oglas je opredelil blagovno znamko Dollar Shave Club in je dobro deloval, ker je marketinška skupina vedela, da njihova ciljna publika rada deli smešne virusne videoposnetke. V 48 urah po objavi oglasa je podjetje doseglo 12.000 naročil.
Ko razumete in jasno določite svojo blagovno znamko, lahko to spremeni vse. Opredelitev vaše blagovne znamke se lahko ujema z identifikacijo vaše niše.
Za razliko od masovnega trženja z velikim proračunom digitalni marketing ne poskuša pritegniti vseh. Namesto tega prepozna nišo in nato razvije močno sporočilo, ki odmeva pri določeni skupini kupcev. To pomeni, da natančno veste, kdo je vaša ciljna skupina, nato pa jim poveste, za kaj se zavzema vaša znamka in kakšno vrednost ponuja.
Torej, razmislite, kaj pomeni vaša znamka, in poskrbite, da bo vaše sporočilo to stališče okrepilo, namesto da bi ga oslabilo.
Močne blagovne znamke so kulturno pomembne
Glavni dejavnik, ki vpliva na odločitve o nakupu, je kulturna pomembnost. Številni potrošniki se ne samo želijo prilagoditi kulturno pomembnim blagovnim znamkam, temveč bodo z veseljem plačali tudi premijo.
Včasih so le velike korporacije imele potreben proračun, da so dosegle takšno raven ozaveščenosti. Toda zahvaljujoč internetu lahko danes tudi majhne blagovne znamke postanejo dovolj izpostavljene, da postanejo kulturno merilo. To ne pomeni, da bi se moralo vaše novo podjetje poskušati poistovetiti s Coca-Colo ali Nikeom. Namesto tega igrajte drugo igro tako, da poiščete stranke in se uveljavite v njihovi (nišni) skupnosti.
Vzemimo dolgoletnega proizvajalca čevljev Vans. Oni so že od začetka želeli, da so njihove superge povezane z ustvarjalnim izražanjem in početjem drugačnih stvari. V sedemdesetih letih je blagovna znamka začela postajati priljubljena med rolkarji in kolesarji BMX. Vans je utrdil svoje mesto v tej skupnosti s sponzoriranjem njihovih prireditev. Danes je podjetje sinonim za rolkarsko in BMX kulturo.
Vprašajte se torej: Kdo je moja ciljna skupina in kje se zbirajo? Kako lahko pridobim njihovo pozornost? Sponzoriranje in gostovanje dogodkov je odličen način, da svojo blagovno znamko naredite ustrezno in jo uveljavite kot skupnost.
“Ko oblikujete sporočilo za svoje občinstvo, je pomembno, da ste pristni. Ne pretvarjajte se, da ste nekaj, kar niste; ali ne trdite, da vaš izdelek ali storitev lahko doseže nekaj, česar ne morete izpolniti. Iskrenost, preglednost in pristnost so poceni načini za pridobitev močnih konkurenčnih prednosti.”
Poleg verodostojnosti bi se moralo vaše sporočilo osredotočati na želeni rezultat izkušnje kupca. Vprašajte se torej, kako želite, da se ljudje počutijo, ko ga uporabljajo.
Prizadevajte si za zimzeleno vsebino
Ko prepoznate svojo blagovno znamko, ciljno publiko, kaj ji želite povedati in kje jih je mogoče doseči, je čas, da pripravite vsebino, ki bo pritegnila pozornost ljudi in zagotovila, da bodo razumeli bistvo vaše blagovne znamke.
Dve stvari lahko storite, da se vaše sporočilo sliši med vsemi pogovori po internetu: povejte zgodbo in bodite zimzeleni.
Zimzelena vsebina bo čez deset let enako pomembna kot danes, zato ni vezana na nobeno trenutno novico ali modno muho. Dober način, da ostanete brezčasni, je ustvariti videoposnetke ali članke, ki se dotikajo vaših vrednot.
Kozmetično podjetje Lush ni skoraj nič zapravilo za tradicionalno oglaševanje. Namesto tega so promovirali sporočilo o spremembi načina delovanja kozmetične industrije z uporabo izdelkov brez krutosti do živali in trajnostno izdelanih izdelkov ter o tem pripovedovali svojo zgodbo. To sporočilo je odmevalo med številnim občinstvom, ki želi biti bolj pozorno na to, kako proizvajalci izdelujejo izdelke.
Drug način za odmev vašega sporočila je uporaba pripovedovanja zgodb. Ljudje si že tisočletja pripovedujemo zgodbe in na dobro povedano zgodbo imamo globoke, nagonske in čustvene odzive.
Prodaja se zgodi z družbenim vključevanjem in ponujanjem resnične vrednosti
Tudi če natančno veste, kdo so vaše stranke in kje preživijo svoj čas na spletu, je vseeno lahko izziv pritegniti njihovo pozornost in jim prodati. Nekatera podjetja poskušajo to težavo premagati tako, da na veliko pošiljajo vsiljeno pošto.
To ne deluje tako učinkovito. Družbena prodaja je približevanje in sodelovanje z ljudmi na platformah, ki jih uporabljajo, vzpostavljanje odnosov in zagotavljanje vrednosti, ne da bi jih odkrito spodbujali k prodaji.
Da bi to delovalo, se morate predstaviti na pravi način in tri osnovne smernice vam bodo pomagale doseči to.
- Prva je, voditi z vrednostjo.
- Druga je, biti prijateljski in pripravljeni pomagati.
- Tretja pa je, biti to, kar ste in se ne pretvarjati.
Vrednost lahko vodite tako, da potencialnim strankam ponudite brezplačen vir, orodje ali del programske opreme ali jih usmerite k zanimivemu članku, za katerega menite, da bi jih lahko zanimal na podlagi njihove pretekle spletne dejavnosti. Česar ne smete storiti, je, da uporabite prodajni pristop. Namesto tega pokažite, da se zavedate njihovih interesov.
Vaša prva interakcija z novim stikom na družbenih medijih naj bo prijazna in ne uporabljajte prodajnega pristopa. To bi vam moralo pomagati, da začnete odnos s stranko. Družbena prodaja deluje tako, da gradi smiselne odnose, ki temeljijo na vrednosti, ki stranki odprejo vrata, da pridejo do vas in kupijo vaš izdelek brez pritiska.
Odličen primer tega je Nike, ki je ustvaril več dragocenih storitev in orodij za brezplačno aplikacijo Nike + running. Aplikacija omogoča uporabnikom, da spremljajo napredek svojih tekov. Izkazala se je za tako priljubljeno, da je ustvarila skupnosti, kot je Nike + Training Club. Trenutno aplikacijo uporablja 28 milijonov ljudi. To je Nikeu zagotovilo tako priročen način spodbujanja prodaje kot tudi veliko informacij o kupcih. Z brezplačno ponudbo teh izdelkov in storitev si je podjetje zagotovilo neverjetno zvestobo blagovni znamki.
Ko ustvarjate vsebino, uporabite 3 E: vključite se, izobražujte in zabavajte
Ko generirate svojo tržno vsebino in razmišljate o načinih, kako ponuditi vrednost, ne pozabite na tri E-je: vključite se (Engage), izobražujte (Educate) in zabavajte (Entertain).
Seveda obstajajo različni načini, kako potencialnemu kupcu zagotoviti vrednost. Če želite zabavati, boste morda želeli eksperimentirati s šaljivimi videoposnetki. Tovrstne vsebine poleg zabave lahko okrepijo odnose s strankami.
Z izobraževalnimi vsebinami lahko vzpostavite tudi odnos s svojo publiko. Lahko delite tisto, kar ste se naučili iz izkušenj kot vodja podjetja, ali širite novice, ki bi lahko zanimale vašo skupnost. Ko gre za družbeni marketing, ima izobraževanje širok pomen.
Ne glede na to, ali se odločite, da se boste osredotočili na zabavo ali izobraževanje, je pomembno, da se tudi občinstvu posvetite individualno. To lahko dosežete s povezovanjem na platformah družabnih medijev prek neposrednih sporočil, odgovorom na komentarje v zvezi z vašo vsebino ali objavljanjem novih orodij, povezanih z vašo nišo.
“Ne glede na to, kakšno vsebino oddate, je pomembno, da ne padete v predvidljivo rutino. Navsezadnje se lahko stvari hitro spremenijo, in če nekaj danes deluje, še ne pomeni, da bo delovalo tudi jutri.”
Zato je eksperimentiranje še en ključ do uspeha.
Iznajdljivost, analitičnost in dobre storitve za stranke lahko zagotovijo konkurenčne prednosti
Številna podjetja uvrščajo storitve za stranke na seznam prednostnih nalog. Morda si to lahko privoščijo velike korporacije, vendar ne smete slediti njihovemu vodstvu. Zagotavljanje osebne in kakovostne storitve za stranke je pametna stvar, saj lahko vašemu podjetju prinese konkurenčno prednost.
Čeprav se boste morda počutili razočarano, ko se stranka pritoži nad vašim izdelkom ali storitvijo, ne pozabite, da pritožba postane težava le, če se jo odločite ignorirati. Namesto tega bi morali na pritožbo gledati kot na koristno povratno informacijo o nečem, kar bi lahko povzročilo nevšečnost tudi pri drugih.
Če pritožbo ignorirate, tej nezadovoljni stranki odpirate vrata, da svojo pritožbo razširi naprej in jo morda deli s svojimi privrženci v družabnih omrežjih. Če pa se na njeno pritožbo odzovete takoj, osebno in strokovno, bo lahko to tudi navdušilo stranko in jo prisililo, da svoje dobro mnenje o vaši storitvi deli s svojimi sledilci.
Kot ste morda že opazili, mnogi od teh marketinških nasvetov, kot je pozornost na pritožbe strank, ne zahtevajo veliko dodatnih sredstev. To je ena od velikih razlik med tradicionalnim marketingom in digitalnim marketingom- internet je poceni.
Če želite zagnati podkast, da pritegnete ciljno publiko, potrebujete le mikrofon in vaš glas. Naučite se osnov, kako objaviti svoj podkast z najmanjšo količino spletnih raziskav.
Drug odličen in poceni vir je programska oprema za analitiko. Med eksperimentiranjem z različnimi marketinškimi pobudami je pomembno vedeti, katero od vaših prizadevanj se povezuje z občinstvom. Tako boste lahko še naprej ustvarjali uspešno vsebino.
Nico De Bruyn se je po diplomi iz prehrane zaljubil v trženje, ker je ugotovil, da njegovo srce bije zanj. Od takrat preučuje vse sodobne marketinške tehnike. Ker ni mogel najti natančnega vodnika po digitalnem marketingu, se je lotil razgovora z vodji na tem področju in napisal svojo prvo knjigo We’re All Marketers.